• Lata doświadczeń w biznesie
img

Przyszłość to sklepy małopowierzchniowe!

Handel w Polsce rozwija się i będzie się rozwijał nadal. Z prognoz specjalistów wynika, że dominować w najbliższej przyszłości będą sklepy o średniej i małej powierzchni, są to sklepy od supermarketów do coraz mniejszych. Natomiast rola hipermarketów w nowoczesnym handlu i gospodarce ma być coraz mniejsza, chyba że w jakiś sposób Właściciele hipermarketów w taki sposób przeorganizują tą przestrzeń, że stanie się ona atrakcyjna dla klientów. 

Supermarket a hipermarket.

W Polsce 40% ludności żyje na wsi, a kolejnych duża część populacji mieszka w małych miastach, dlatego też przyszłość handlu należy do sklepów małopowierzchniowych -tak argumentuje Andrzej Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Usług. Społeczeństwo w Polsce oczekuje pewnych zmian w ramach hipermarketów. Obecnie hipermarket przestał być postrzegany jako symbol nowoczesnej gospodarki i nowoczesnego handlu, o czym świadczą dane liczbowe, i tak Supermarketów powstało w ciągu ostatnich pięciu lat o około 25% więcej, natomiast hipermarketów przybyło jedynie o 10%.

Nowe rozwiązania na Polskiej arenie handlowej.

Jeśli chodzi o nowe rozwiązania, które będą widoczne w polskim handlu warto zwrócić uwagę na to co dzieje się w świecie wirtualnym. Sprzedaż internetowa i budowanie relacji z konsumentem poprzez taki kanał komunikacyjny to obszar, w którym będzie się jeszcze dużo działo.Nowoczesny rynek to rynek informacji. 

Franczyza i konkurencja.

Rozwój w handlu będzie też ściśle się wiązał z coraz powszechniejszą i coraz bardziej wszechobecną franczyzą i wyostrzeniem konkurencji w hurcie. Oczywiście będzie też wzrastać rola różnego rodzaju dyskontów. Andrzej Faliński tak wypowiedział się na ten właśnie temat: "dziś nie ma w Polsce dyskontów i mówię to z pełną odpowiedzialnością. Tego rodzaju sklepy uciekły w górę. Czy mówimy o Biedronce, czy o Lidlu ,czy nawet o Netto i Aldi ,to sklepy te są dziś na skrzyżowaniu supermarketu ze sklepem osiedlowym. Mentalnie chcą być blisko klienta, ale z drugiej strony mają bardzo agresywną strategię organizacji wnętrza, oferowania, pójścia w jakość czy wyciągnięcia do poziomu Premium własnych marek."

Zobacz również